sobota, 20 lipca 2013

JAK ZMIENIĆ SZEROKOŚĆ PASKA BOCZNEGO




Szerokość paska bocznego w szablonie była dosyć duża i pasek zajmował sporo miejsca (fot. poniżej).
Po dodaniu zdjęcia w maksymalnym rozmiarze widać było, że "nałażą" na pasek.
Zmieniłam więc szerokość paska.


Aby zmienić szerokość paska bocznego należy
wejść w ""szablon"


pokaże się tablica:


wejść w "dostosuj ustawienia szerokości"
pojawi się tablica:



na tablicy widać, że blog ma 960 pikseli
w tym pasek boczny 310 pikseli
aby zmniejszyć szerokość paska 
należy wpisać mniejszą cyfrę (np 250)
a następnie nacisnąć górny klawisz "zastosuj do bloga "
GOTOWE



tak wygląda ustawienie tego bloga już po zmianie.

------------------

UWAGA : Można sobie również zmniejszyć szerokość całego bloga z 960 na inny wymiar
"szpakowedrzewo" tak właśnie trochę zmniejszyłam.
ale jeśli cały szablon się zmniejszy to obrazek trzeba osobno dostosować, więc tu chyba lepiej nie.

POWODZENIA

6 komentarzy:

  1. Haniu, podziwiam Twoją cierpliwość, jest nie do pokonania. Zajęło Ci to sporo czasu.
    Słowo - dziękuję jest zbyt małe , by wyrazić, ile wdzięczności do Ciebie.
    Pięknie dziękuję!
    Ślicznie dziękuję!
    Nieustannie dziękuję!
    Sercem i pamięcią Dziękuję!
    Bukiet budyniowych róż zostawiam - Krysia

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie się podział mój komentarz
    z podziękowaniem?
    Może zapisał się pod następną instrukcją?
    Szukaj Haniu...., bo ładnie podziękowałam.
    Jeszcze raz - DZIĘKUJĘ!- KRYSIA

    OdpowiedzUsuń
  3. JEEEST !!!!
    pięknie podziękowałaś :o)
    ------------
    Krysiu - jaką masz szerokość bloga ?
    u mnie było 960 od początku a u Ciebie chyba więcej. Jak odczytasz to podaj, dostosuję obrazek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie o obsłudze szablonu tylko o niespodziankach jakie czekają na tych co nie korzystają z gotowy deseni, kolorów, zdjęć itp. a chcą zastosować swoje.

    Ustawiłem szerokość bloga na 1280 px - to najczęściej używany standard. Musimy wziąć pod uwagę to, że nasz blog powinien być widoczny w taki sam sposób na telefonach, GPS-ach, iPadach, itp.
    Wyszło, że 900 px to tekst, a 380 px to margines. Założyłem, że informatycy
    na swoje kody wykorzystają kolumny maks. 2-4 px (jeżeli ktoś projektował www to wie o co chodzi), i zacząłem malować nagłówek, oraz boczny obraz. Dla pewności nagłówek miał mieć 1275 px, a boczny obraz 375.
    Jak już wyrysowałem i wstawiłem, to okazało się, że nagłówek został przycięty do 1260 px, a więc niefrasobliwi programiści urąbali 20 px. Zmniejszyłem więc nagłówek do 1258 i znowu mi "urąbało" 20 px, zwiększyłem i teraz to wygląda ja pół doopy z za krzaka.

    Jeszcze gorzej stało się z faviconką (u mnie to akurat orzeł), bo przed nazwą bloga przycięto go tak, że nie wiadomo co to jest. Miałem jeszcze nadzieję, że uda się z profilem, bo tam podawano rozmiar zdjęcia/obrazu: kwadrat 250px na 250 px. Też uwierzyłem wyrysowałem orła i ... o mało co nie odwaliłem orła. Bo w profilu zamiast kwadratu pojawiło się kółko z ogolonym łbem i skrzydłami orła.

    Czy można coś z tym zrobić? Można, ale o tym napiszę już tylko dla upartych, którzy wcześniej napisali chociaż jakąś stronę w HTML-u.

    Poradnik super! Spróbuj może też z ustawieniami kolorów bo tutaj informatycy i programiści wypadli jeszcze gorzej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny poradnik krok po kroku, teraz pasek dostosujemy do swoich potrzbeb :)

    OdpowiedzUsuń